Tuesday, April 26, 2011

POLKA



POLKA, acrylic paint, paper and mixed media on board, 1220 x 1220 mm, 48 x 48 inches

The POLKA is a Central European dance and genre of dance music of 19th century Bohemia. The word, Polka, was originally a Czech word meaning a Polish woman or girl. It was a popular dance craze across Europe and the Americas and was recognised by its quick 2/4 time notation and was an influence to early jazz music.

This painting has all the rhythms of a Polka dance whilst also paying homage to Suprematism founded by Malevich, as mode of visual art. Here, the serious concerns of Suprematism are given a playful edge, and are re-evaluated in the light of current concerns of post modernism and relativism.

This artwork is dedicated to my mum, Madge Hilda Lilian Flanagan.


La Polka è una danza dell'Europa Centrale e il genere di musica dance del 19 secolo e la Boemia. La parola, Polka, in origine era una parola ceca che significa una donna o una ragazza polacca. E 'stata una mania di ballo popolare in tutta Europa e nelle Americhe ed è stato riconosciuto dal suo rapido tempo di notazione 2/4 e è stato un influenza per la musica jazz presto.

Questo dipinto ha tutti i ritmi di una danza Polka e allo stesso tempo rendere omaggio al Suprematismo fondata da Malevich, come modo di arte visiva. Qui, le gravi preoccupazioni del suprematismo viene dato un bordo giocoso, e sono rivalutati alla luce delle attuali preoccupazioni del modernismo post e relativismo.

Quest'opera d'arte è dedicato a mia madre, Madge Hilda Lilian Flanagan.

No comments: